چای و سلامت

چای و سلامت

مقالات چای

چای و سلامت

چای و سلامت

چای و سلامت : ادعاهای زیادی در مورد نوع چای سالمتر وجود دارد. بعضی ها می گویند که چای سبز سالمتر است و برخی دیگر چای سفید را سالمتر می دانند چونکه آنتی اکسیدان های بیشتری دارند. یا برخی چای اولونگ را سالمترین چای می دانند چونکه باعث کاهش وزن می شود و برخی های دیگر چای پوئر را سالمتر می دانند چونکه کلسترول را پایین می آورد. داگلاس بالنتین که مدیر تغذیه و سلامت در Unilever North America (بزرگترین شرکت چای در جهان و سازنده برندهای چای مانند لیپتون) است سال ها تجربه و تحقیق خود را در مورد خواص چای در سلامت را بیان می کند که در ادامه خواهیم خواند.

سالمترین چای

بالنتین در مورد چای و سلامت می گوید: چای واقعی مانند چای سبز، اولونگ و سفید (چای گیاهی نه) همه از برگ های گیاه Camellia sinensis بدست می آید. این شیوه فراوری و برداشت چای است که محصولات متمایزی از یک گیاه را ایجاد می کند. این بدان معناست که شما می توانید مقادیر مختلفی از آنتی اکسیدان ها را در هر یک از این چای ها پیدا کنید. به عنوان مثال چای سفید دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان ها است چونکه حداقل میزان فراوری را دارد. با این استاندارد می توان گفت که چای سبز سالمترین چای است. تا جایی که به آنتی اکسیدان ها مربوط می شود چای سفید بعد از چای جاسمین، چای سبز قرار می گرد و پس از آن چای سیاه است. هر چای مقدار متفاوتی کافئین، منیزیم و تانن دارد. از آنجا که بدن هر فرد منحصر به فرد است، هر فرد ممکن است به هر یک از این عناصر واکنش های مختلفی را نشان دهد. به عنوان مثال برخی از افراد به خاطر ژنتیکی که دارند ممکن است بهتر کافئین چای را هضم کنند و در برخی دیگر نه، باعث ایجاد حساسیت شود بنابراین برای این فرد چای که دارای مقدار بالایی کافئین است سالم نمی باشد. بالنتین همچنین می گوید که مطالعات نشان داده است که چای سبز و سیاه از خواص مشابهی برای حفظ سلامت برخوردار است.

چای و سلامت

فلاونوئیدها

وقتی که صحبت ازز خواص چای و سلامت می شود بحث روی فلاونوئیدها  متمرکز می شود که می تواند کمی گیج کننده باشد. به طور کلی فلاونوئیدها ترکیبات رژیمی هستند که در چای، شراب، کاکائو، میوه و سبزیجات یافت می شود.  فلاونوئیدهای چای به حفظ عملکرد طبیعی عروق خون (عملکرد اندوتلیال) کمک می کند. تمام چای ها از گیاه Camellia sinensis بدست می آیند مانند چای سیاه، چای سبز، چای اولونگ و چای سفید که به طور طبیعی حاوی 100 تا 300 میلی گرم فلانوئیدها در هر وعده مصرفی هستند. طبق گفته بالنتین، تمام چای ها حاوی مقدار قابل توجهی از فلاونوئیدها هستند. انتخاب بهترین چای از بین تمام چای ها به سطح فلاونوئیدها بستگی دارد.

چای و سلامت

خواص سلامتی

چند نکته سلامت عمومی چای و سلامت وجود دارد که می تواند به تمام چای های واقعی مربوط شود.

  • نوشیدن چای به مقدار معمول می تواند به هیدراتاسیون مناسب و تمرکز کمک کند و مصرف آن در طول روز به حفظ خلق و خوی مثبت کمک می کند.
  • چای به طور طبیعی حاوی هیچ کالری نیست. هنگامی که از چای به جای نوشیدنی های کالری بالا استفاده می شود، می توانید مصرف کالری را کنترل کنید، که برای مدیریت وزن مهم است.
  • در جمعیت آسیا، چای سبز قادر به کاهش میزان چربی در اطراف کمر (به نام “چربی احشایی”) است. اما ین موضوع در جمعیت غربی تأیید نشده است، اما یافته ها نشان می دهد نوشیدن چای سبز ممکن است به حفظ ترکیبات بدنی سالم کمک کند.
  • مصرف سه فنجان چای در روز ممکن است به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند. مطالعات مبتنی بر جمعیت نشان داده است مصرف منظم چای سیاه با کاهش خطر بیماری قلبی و کاهش خطر سکته مغزی همراه است.
  • مطالعات بالینی نشان داده است که نوشیدن دو تا سه فنجان چای سیاه در روز می تواند به حفظ فشار خون سالم و ترویج عملکرد طبیعی رگ های خونی کمک کند.

به طور خلاصه بدون توجه به نوع چای از آن به عنوان یک نوشیدنی سالم و آرامش بخش استفاده کنید. با این جود تنها با مصرف چای به سلامتی کامل نخواهید رسید. چای می تواند تنها بخشی از یک سبک زندگی سالم باشد و جانشینی برای نوشیدنی های دیگری باشد که با رژیم غذایی و ورزش متعادل همراه است و در مورد هر گونه تجویز خاص در مورد سلامت شخصی تان با پزشک خود مشورت کنید. چای و سلامت عنوان بحث بسیاری از موسسات علمی پژوهشی می باشد.

چای و سلامت

تهیه و تنظیم

  • تهیه و تنظیم از هربال مارکت
  • انتشار مقاله با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است
  • عنوان مقاله: کاشت گیاه دارویی بومادران
  • نویسنده: مهدی قنبری

 

کاشت و پرورش سنبل الطیب آلمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *